فناوري اطلاعات

مسئول واحد : مهندس حميد مالوند

شماره مستقیم : ۷۵۹۲۶ داخلي ۲۳۹

موقعيت: ساختمان اداري طبقه اول

ساعت حضور در بیمارستان: 

 شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۵:۳۰ 

 

 

واحد فناوري اطلاعات بیمارستان روانپزشكي صدر با تکیه بر دانش علمی و تجربه عملی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستانی و در راستای چشم انداز و رسالت تعریف شده سازمان بر آن است تا بستر الکترونیکی مناسب جهت پیشبرد اهداف را در کلیه زمینه های مرتبط فراهم نماید . 

از آنجائیکه کلیه عملیات مربوط به پذیرش تا ترخیص بیمار اعم از  ثبت آزمایش ، دارو ، کدهای جراحی ، خدمات پاراکلینیکی و… در نرم افزار HISثبت و ذخیره می گردد ، راهبری نرم افزار HIS  و پشتیبانی ۲۴ ساعته کاربران ، عمده ترین وظیفه و کار اجرائی این واحد را تشکیل می دهد. 

از سوی دیگرنگاه ویژه مدیران ارشد به استفاده از گزارشهای نرم افزاری ، نمودارهای رشد سازمان و فرآیند نگری باعث گردیده تیم آي تي صدر علاوه بر کارهای جاری و معمول در بیمارستان ها ، با مشارکت در جلسات سایر واحدهای مرتبط همانند واحد پذیرش و ترخیص ، مدارک پزشکی ، امور مالی و حضور در کمیته های مختلف ، به دنبال تجزیه و تحلیل درخواست های مدیران و کاربران بوده و با بهره گیری از تجربه سالیان متمادی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستان، ضمن شناسائی راهکارهای فنی ، با تبادل اطلاعات با شرکت پشتیبان نرم افزار و ارائه مشاوره های فنی بستر مناسب را جهت انجام تغییرات فراهم نماید. 

از دیگر فعالیتهای این واحد می توان به راهبری و نگهداری سایر نرم افزار ها ازجمله ، نرم افزارهای دوربين مداربسته ، اتوماسیون اداری ، تجهیزات پزشکی ، همکاران سیستم ، تردد، سرویس ارسال پیام کوتاه و … اشاره نمود . 

یکی از شاخصه های بیمارستان صدر در زمینه فناوری اطلاعات  استفاده از بستر پیشرفته شبکه ، تجهیزات سرور ، سوئیچ ها و سخت افزار متناسب با کاربری نرم افزار های موجود می باشد که تمامی این موارد ناشی از اعتماد و اشتیاق مدیران ارشد سازمان به مشاوره های فنی و درخواست های پرسنل واحد آي تي می باشد . 

بخشی از فعالیت های جاری واحد فناوري اطلاعات به شرح زیر می باشد : 

• راهبری نرم افزار های موجود ( HIS  ، اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای اداری مالی ، منابع انسانی ، کنترل تردد و تغذیه ، سرویس پیام کوتاه ، تجهیزات پزشکی ) 

• آموزش کاربران در زمینه نرم افزارها 

• مدیریت شبکه و سرورها 

• پشتیبانی و نگهداری سخت افزارها ( سرور ، سوئیچ شبکه ، کامپیوتر و پرینتر) 

• مدیریت پهنای باند اینترنت داخلی و وایرلس 

• نظارت بر قرارداد پیمانکاران مرتبط 

• شناسائی نیازهای نرم افزار و سخت افزاری کاربران و انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکلات ایشان